|
|
|
Dnia 3 grudnia 2025 r. uczniowie klasy II omawiali na lekcji lekturę "Asiunia" Joanny Papuzińskiej. Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o realiach II wojny światowej. Dzieci podkreślały, że był to bardzo trudny i smutny czas w historii świata. Następnie zastanawialiśmy się, co tytułowa postać straciła podczas tego konfliktu zbrojnego oraz jakie emocje jej wtedy towarzyszyły.
Nauczyciel przyniósł starą walizkę, w której znajdowała się woda, miś, skarpetki, cukierki i kredki. Uczniowie wybierali przedmioty, które ich zdaniem byłyby najbardziej potrzebne w podróży Asiuni, co stało się okazją do rozmowy o odwadze, przyjaźni, szacunku, uśmiechu i strachu. Podczas lekcji drugoklasiści tworzyli również lapbooki związane z lekturą, w których zaprezentowały najważniejsze informacje o bohaterce oraz swoje refleksje po przeczytaniu książki.
Na zakończenie uczniowie podsumowali zdobytą wiedzę, korzystając z platformy Classwise. Wykorzystanie tych interaktywnych narzędzi pozwoliło na natychmiastową weryfikację rozumienia przez uczniów trudnych, wojennych realiów przedstawionych w utworze, dzięki quizom przeprowadzanym za pomocą classpadów. W związku z tym zastosowanie elementów grywalizacji przydało się do uporządkowania wydarzeń odnoszących się do powstania warszawskiego widzianych oczami Asiuni, co znacząco zwiększyło zaangażowanie uczniów w analizę tekstu. Zajęcia przebiegły w atmosferze namysłu i empatii.
|
|
|