Z radością informujemy, że w naszej szkole w dniu 21 maja 2025 r. wprowadzona została innowacja pedagogiczna pod nazwą „Ogród sensoryczny z językiem angielskim — rozwijanie zmysłów i języka obcego w otoczeniu przyrody", realizowana przez p. Agnieszkę Kapelę i Agnieszkę Werte. W ramach tego projektu na terenie szkoły powstanie ogród sensoryczny, który zostanie podzielony na strefy odpowiadające zmysłom: dotyku, wzroku, węchu, smaku i słuchu.
Uczniowie będą aktywnie uczestniczyć w sadzeniu roślin o różnych fakturach, kolorach i zapachach, tworzeniu ścieżek sensorycznych z naturalnych materiałów, a także w zajęciach ruchowych i relaksacyjnych na świeżym powietrzu. Innowacja obejmuje również warsztaty przyrodnicze i plastyczne oraz naukę języka angielskiego w praktycznym kontekście. Dzieci bowiem poznają słowa związane z roślinami, kolorami, kształtami, zapachami oraz czynnościami wykonywanymi w ogrodzie.
To połączenie edukacji przyrodniczej, sensorycznej i językowej pozwoli uczniom rozwijać zmysły, kreatywność oraz kompetencje językowe w inspirującym i naturalnym środowisku.
Pierwsze prace w naszym ogrodzie sensorycznym
W dniu 21 maja 2025 r. uczniowie klasy I i III wzięli udział w pracach w szkolnym ogrodzie sensorycznym. Podczas zajęć dzieci sadziły lawendę oraz aksamitki. Poznaliśmy również rośliny już rosnące na naszym szkolnym terenie zajętym pod uprawę roślin ozdobnych i użytkowych z wyznaczonymi ścieżkami i grządkami. Dowiedzieliśmy się, jak wyglądają i jakie właściwości mają m.in. porzeczka czarna i czerwona, kurdybanek, szczaw oraz glistnik jaskółcze ziele. Zajęcia dostarczyły nam nie tylko wiedzy przyrodniczej, ale również dużo radości i satysfakcji z pracy na świeżym powietrzu.
Międzynarodowy Dzień Pszczół na języku angielskim
W dniu 20 maja 2025 r. uczniowie klas I–III naszej szkoły obchodzili Międzynarodowy Dzień Pszczół podczas zajęć z języka angielskiego. Była to doskonała okazja do nauki poprzez zabawę. Dzieci poznały nazwy różnych owadów z rodziny pszczelej oraz czynności dla nich charakterystyczne. Podczas zajęć wysłuchaliśmy również krótkiej historyjki o zagubionej pszczole, która szukała drogi powrotnej do swojego ula. Nasze spotkanie na temat tych pożytecznych owadów brązowo-żółtych, żyjących w rojach, hodowanych w celu pozyskania miodu było pełne ruchu, śmiechu i pszczelich odgłosów — a nauka języka angielskiego stała się prawdziwą przyjemnością!
Spotkanie z pszczelarką w ogrodzie sensorycznym
W naszym szkolnym ogrodzie sensorycznym odbyło się wyjątkowe spotkanie z pszczelarką panią Marzeną Blichowską. Uczestniczyli w nim uczniowie klas I–III. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem słuchały ciekawostek o życiu pszczół, ich pracy oraz roli w przyrodzie. Pani Marzena Blichowska przekazała uczniom podstawowe wiadomości o pszczołach, m.in. jak wygląda ul, kto w nim mieszka i czym zajmują się pszczoły robotnice. Dużą atrakcją było poznanie stroju pszczelarza. Każdy mógł go z bliska obejrzeć.
Nasza lekcja była nie tylko bardzo ciekawa, ale również inspirująca i doskonale wpisała się w ideę nauki poprzez kontakt z naturą.
Porządki w ogrodzie
W naszym sensorycznym ogrodzie uczniowie zadbali o wcześniej posadzone rośliny. Wspólnie wykonywali porządki, a następnie podlewali kwiatki, dosadzali również nowe roślinki. Dzieci z zaangażowaniem opiekowały się nimi, obserwując ich stopniowy wzrost i zmiany zachodzące w ogrodzie. To była doskonała okazja do nauki troski o przyrodę i odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
|