INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     M E N U

– Z życia szkoły:
Galeria 2023.12.08
Wycieczka do Berlina, czyli...
byliśmy na jarmarku bożonarodzeniowym.

8 grudnia 2023 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. uczniowie)
tekst: Maria Piduch, uczennica klasy VII
Wycieczka do Berlina
W piątek 8 grudnia 2023 r. rano o godz. 4.30 zebraliśmy się przy dworcu PKP w Trzciance i wsiedliśmy do autobusu. Pojechaliśmy po drugą część naszej grupy — po uczniów w Białej, i wyruszyliśmy do Berlina. Czas podróżowania upłynął nam szybko i miło na słuchaniu świątecznych piosenek w języku niemieckim. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, nasza pani przewodnik zaczęła opowiadać nam o tamtejszych zabytkach, takich jak: mur berliński, Brama Brandenburska, Reichstag, pomnik Pomordowanych Żydów Europy oraz plac Poczdamski. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Techniki, a stamtąd poszliśmy do pomieszczeń, gdzie można było wykonać doświadczenia i eksperymenty.
Później czekał nas spacer aleją Unter den Linden na Alexanderplatz, a przy nim był tradycyjny Weihnachtsmarkt. To była najciekawsza część wycieczki, każdy na nią czekał z niecierpliwością. Z daleka widać było ten słynny jarmark bożonarodzeniowy, gdyż był oświetlony dużą ilością lampek, a przy nim znajdowało się wielkie koło młyńskie. To tu można było skosztować niemieckiego jedzenia, np. owoców w czekoladzie, precli i przeróżnych rodzajów kiełbas oraz kupić pamiątki. Gdy wszystkie atrakcje były za nami, wsiedliśmy do autobusu i wróciliśmy domów. To była fantastyczna wycieczka pełna pozytywnych wrażeń.