Katolicka Szkoła Podstawowa im św. s. Faustyny Kowalskiej w Trzciance
 
MegaMisja — ogólnopolski program cyfrowej edukacji dla dzieci
Coraz młodsze dzieci korzystają z technologii. Warto wspierać je w tym, by robiły to w sposób właściwy, z pożytkiem dla swojego rozwoju i zachowaniem równowagi między światem wirtualnym a realnym.
(Grzegorz Kasdepke, Honorowy Ambasador MegaMisji)
megamisja-napis
to nieodpłatny ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych. Może być realizowany w ramach zajęć lub na świetlicy szkolnej. Jego celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli, wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Chodzi o to, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja daje solidną bazę do mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii.
Aby dostosować się do potrzeb dzieci, program oparty jest na mechanizmie gry edukacyjnej. Pojawiają się w niej animowani bohaterowie, którzy mają mnóstwo pytań i kłopot z pewnym cyfrowym wynalazkiem. Dzieci, pracując w grupie, podejmują kolejne zadania w MegaMisji i zdobywają punkty, aby móc wymieniać je na nagrody pomocne w realizacji zajęć: sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, pomoce edukacyjne, które wzbogacą wyposażenie placówki.
Dzieci przy realizacji wyzwań uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, unikać niebezpieczeństw w sieci, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy. W MegaMisji stawia się na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję w trakcie zajęć i zabawę, która przyspieszy nabywanie cyfrowych kompetencji.
W naszej szkole zajęcia przez cały rok szkolny będą prowadzone przez p. Agnieszkę Werte i p. Magdalenę Sienkiewicz.
Więcej o programie edukacyjnym MegaMisja dowiesz się na megamisja.pl ....