Dlaczego samodzielność jest taka trudna, skoro człowiek
nie potrzebuje do niej nikogo prócz samego siebie.
Bernhard Schlink, powieściopisarz
W I semestrze roku szkolnego 2014/2015 odbywały się zajęcia w klasie V w zakresie rozwoju umiejętności społeczno-ekonomicznych. Założenia
warsztatów oparte były na międzynarodowym programie Aflatoun, realizowanym z powodzeniem na całym świecie. Zajęcia prowadzone były w naszej szkole przez
pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Trzciance panią Hannę Frycz i panią Izabelę Szmaglińską.
Spotkania miały na celu kształtowanie u dzieci umiejętności krytycznego myślenia, jak najlepszego wykorzystania swojego potencjału oraz
uświadomienie uczniom faktu, iż od nich zależy przyszłość, ponieważ to oni są sprawcami zmian w swoich społecznościach. Podczas zajęć uczniowie
poznali swoje prawa i obowiązki wobec siebie nawzajem, uczyli się oszczędzania i wydawania zasobów materialnych, jak również niematerialnych.
Proces uczenia był oparty na aktywności w formie zabaw. Uczniowie zachęcani byli do samodzielnego myślenia oraz wyrażania siebie w różnorodnych
formach ekspresji.
|