|
|
Era komputera, era komputera,
Jedynkowe znaki.
Era komputera, era komputera,
ciekawy świat taki.
(Anna Ignaszewska, Era komputera)
Dzieci z oddziału przedszkolnego uczą się kodować za pomocą przyjacielskiej pszczółki.
W poniedziałek, 30 października, nasi zerówkowicze zapoznali się i zaprzyjaźnili z robocikiem. Dowiedzieli się, że sprytne urządzenie
podłogowe dzięki czterem przyciskom ze strzałkami kierunkowymi oraz przyciskami: start , pauza i anuluj
porusza się trasą wyznaczoną przez jego użytkowników. Pszczółka zmienia kierunki pod katem prostym, porusza się w lewo i prawo, do przodu
i do tyłu, przemieszczając się z każdym ruchem o 15 cm. Zabawa robotem stanowi wstęp do nauki programowania polegającego na przyciśnięciu
strzałek kierunkowych określoną liczbę razy i w odpowiedniej kolejności. Tylko odpowiednia sekwencja ruchów umożliwia doprowadzenie robota
do wyznaczonego przez nas celu. Pszczółka uruchamia się po wciśnięciu guzika go. Nasze nowe urządzenie interaktywne stanowi idealne
wsparcie dla wielu zabaw edukacyjnych dla dzieci.
Dzięki tej pomocy dydaktycznej dzieci z oddziału przedszkolnego nie tylko będą się uczyć podstaw programowania i myślenia sekwencyjnego,
ale też świetnie się bawić.
|
|
|