INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     GIMNAZJUM   M E N U

– Z życia szkoły:
Galeria 2016-17-184-1/2
Zielona szkoła klas II i III w Ostrowcu, czyli...
... las, życie pszczół od podszewki, basen i inne atrakcje — to był udany wyjazd!

23–24 maja 2017 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. xxx)
tekst: Agnieszka Kapela
Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wtedy wszystko lepiej zrozumiesz.
(Albert Einstein, fizyk i noblista)
Zielona szkoła klas II i III w Ostrowcu
Na dwudniową wycieczkę do Ostrowca wyruszyliśmy we wtorek, 23 maja, o godz. 8.00. Po przyjeździe zakwaterowaliśmy się w Ośrodku Charytatywnym St. Liborius w Ostrowcu koło Wałcza, należącym do Caritas diecezji koszalińsko–kołobrzeskiej. Następnie pojechaliśmy do Wałcza na basen. Po powrocie z pływalni zjedliśmy obiad i udaliśmy się na spacer po okolicy. Po przechadzce bawiliśmy się na placu zabaw naszego miejsca rekreacyjnego i graliśmy w piłkę na boisku.
Wieczorem zjedliśmy kolację i udaliśmy się do kaplicy zorganizowanej w ośrodku, aby odśpiewać nabożeństwo majowe. Po modlitwie wszyscy tańczyliśmy na dyskotece. Dzień minął bardzo szybko i o godz. 22.00 wszyscy spaliśmy w swoich łóżeczkach.
Środa powitała nas deszczem, ale na szczęście po śniadaniu przestało padać i mogliśmy realizować swój program zielonej szkoły. Spotkaliśmy się z panem Ryszardem Kaczmarkiem — leśniczym, który przeprowadził nam lekcję przyrodniczą: obserwowaliśmy leśne zwierzęta i poznawaliśmy ich zachowania, rozpoznawaliśmy wiele gatunków drzew i krzewów. Następnie odwiedziliśmy ekologiczne gospodarstwo rolne prowadzone przez pana Andrzeja — zwiedziliśmy muzeum maszyn rolniczych, podziwialiśmy białą broń, którą pasjonował się prowadzący nasze niezwykłe zajęcia.
Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiad, a po posiłku spotkaliśmy się z panem pszczelarzem i poznaliśmy życie pszczół od podszewki. Następnie przyszedł czas pakowania walizek i o godz. 17.00 opuściliśmy ośrodek w Ostrowcu. Po naszej jeździe powrotnej na szkolnym parkingu czekali już stęsknieni rodzice.