INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     GIMNAZJUM   M E N U

– Z życia szkoły:
Galeria 2015-16-169-1/1
Zielona szkoła – pierwszaki i drugoklasiści zwiedzali Toruń, czyli...
... miasto Mikołaja Kopernika i... pierników!

15 czerwca 2016 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. xxx)
tekst: Agnieszka Kapela
[...] ale to Ci napiszę, iż [w Toruniu] największą impresję, czyli alias wrażenie, pierniki na mnie uczyniły. Widziałem ja, prawda, [wszystko]. To jednak nie przechodzi pierników, oj, pierników [...].
(Fryderyk Chopin, z listu do przyjaciela, sierpień 1825)
Zielona szkoła – pierwszaki i drugoklasiści zwiedzali Toruń
W środę, 15 czerwca, o świcie uczniowie klas I i II Katolickiej Szkoły Podstawowej w Trzciance wyjechali na wycieczkę do Torunia. Gdy przyjechaliśmy do miejsca docelowego, przywitała nas piękna słoneczna pogoda.
Będąc w mieście słynnego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika, zwiedziliśmy wiele atrakcyjnych miejsc.
Najpierw zobaczyliśmy bramę klasztorną i mury obronne miasta, następnie udaliśmy się do Bunkra Wisła — autentycznego schronu przeciwlotniczego z czasów II wojny światowej. Wchodząc tam, zetknęliśmy się z prawdziwą historią za sprawą odtworzonego podczas naszej obecności nalotu bombowego.
Kolejnym punktem wycieczki było przybycie do Centrum Popularyzacji Kosmosu „Planetarium Toruń”, a w nim obejrzenie seansu o Mikołaju Koperniku i jego odkryciach w Kosmosie.
Następnie zobaczyliśmy Dom Mikołaja Kopernika i toruńską Krzywą Wieżę. Spacerowaliśmy po rynku Starego Miasta, oglądając zabytkowe kamieniczki, ratusz, pomnik Mikołaja Kopernika czy piernikową aleję gwiazd. Usłyszeliśmy wiele legend. Najbardziej podobała nam się opowieść o flisaku i żabach. Po tym krótkim spacerze udaliśmy się do Żywego Muzeum Piernika. Tam odkryliśmy tajniki rzemiosła piernikarskiego oraz samodzielnie upiekliśmy pierniki według starych receptur pod okiem animatorów posługujących się językiem średniowiecznego Torunia.
Po zakończeniu kulinarnych zajęć udaliśmy się na obiad. Po posiłku zwiedziliśmy ruiny zamku krzyżackiego, obejrzeliśmy kościół, gdzie został ochrzczony Mikołaj Kopernik, czyli katedrę świętych Janów. Dzień powoli się kończył, dlatego późnym wieczorem wróciliśmy do Trzcianki — zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi.