|
|
Era komputera, era komputera,
Jedynkowe znaki.
Era komputera, era komputera,
ciekawy świat taki.
(Anna Ignaszewska, Era komputera)
Dzieci z oddziału przedszkolnego uczą się kodować za pomocą przyjacielskiej pszczółki.
W poniedziałek, 30 października, nasi zerówkowicze zapoznali się i zaprzyjaźnili z robocikiem. Dowiedzieli się, że sprytne urządzenie
podłogowe dzięki czterem przyciskom ze strzałkami kierunkowymi oraz przyciskami: start , pauza i anuluj
porusza się trasą wyznaczoną przez jego użytkowników. Pszczółka zmienia kierunki pod katem prostym, porusza się w lewo i prawo, do przodu
i do tyłu, przemieszczając się z każdym ruchem o 15 cm. Zabawa robotem stanowi wstęp do nauki programowania polegającego na przyciśnięciu
strzałek kierunkowych określoną liczbę razy i w odpowiedniej kolejności. Tylko odpowiednia sekwencja ruchów umożliwia doprowadzenie robota
do wyznaczonego przez nas celu. Pszczółka uruchamia się po wciśnięciu guzika go . Nasze nowe urządzenie interaktywne stanowi idealne
wsparcie dla wielu zabaw edukacyjnych dla dzieci.
Dzięki tej pomocy dydaktycznej dzieci z oddziału przedszkolnego nie tylko będą się uczyć podstaw programowania i myślenia sekwencyjnego,
ale też świetnie się bawić.
|
|
|